Information

/////    Information från myndigheterna   /////

Här nedan följer ett par utdrag från Folkhälsomyndighetens hemsida 2020-04-06.

Råd gällande butiker och övriga verksamheter:

…Alla verksamheter i Sverige är skyldiga att, utifrån Folkhälsomyndighetens rekommendationer, vidta åtgärder för att minska risken för smittspridning. Det kan vara att informera allmänheten, undvika att flera personer samlas, markera avstånd i exempelvis köer och erbjuda möjlighet till handtvätt med tvål och vatten…
…Butiker, köpcentrum och gallerior bör begränsa antalet kunder som vistas i lokalen samtidigt. De bör också ta fram alternativa lösningar till kassaköer eller anvisa hur långt kunderna kan stå mellan varandra…
länk till hela texten

 

Råd gällande restauranger, krogar, barer och caféer:

…Trängsel mellan människor i köer, vid bord, bufféer eller bardiskar får inte förekomma utan besökare ska kunna hålla avstånd mellan varandra…
länk till hela texten

 

Gemensamma författningssamlingen avseende hälso- och sjukvård, socialtjänst, läkemedel, folkhälsa m.m. (pdf)

 

/////    Leveransvillkor   /////

Köp- och Leveransvillkor

När du som kund lägger en order hos oss, godtar du dessa villkor och förbinder dig att följa dem. Dessa villkor gäller för alla ordrar oavsett om de läggs muntligen via besök/telefon eller om de sker skriftligen via e-mail.
Orderbekräftelse med slutliga priset, frakt och övriga kostnader och produktdetaljer skickas till kunden via e-post och måste godkännas skriftligen innan ordern går vidare till vår produktion.

Säljare

Corona-Skydd.nu är ett varumärke från DekorReklam AB.
Säljaren av samtliga produkter/tjänster på denna sida är DekorReklam i Linköping AB, (momsregistreringsnummer: SE559075613501)

Kontaktinformation:

DekorReklam i Linköping AB
Ottargatan 8
58278 Linköping
Telefon: 013-495 94 00
e-post: order@dekorreklam.se
www.dekorreklam.se

Produktinformation och priser

Priserna visas för varje produkt exklusive moms om inget annat anges.
Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och beskrivning, samt för eventuella prisförändringar. Om du är osäker på priser, produkter eller tjänster, fråga oss innan du beställer. Vi förbehåller oss rätten att ändra produkter, produktinformation och priser utan förvarning.
Orderbekräftelse med de slutgiltiga priserna skickas alltid via e-mail och ska skriftligen godkännas innan ordern går vidare till produktion.

Frakt

Leveransavgiften läggs till i den totala ordersumman på orderbekräftelsen.
Leveransavgift för beställningar levereras fraktbolag beräknas genom totalvikten och/eller storleken på paketet.
Inom Linköping med omnejd kan vi använda oss av Taxibud för mindre leveranser och då är det en fast kostnad per resa
Om ni vill använda ert eget fraktavtal kontakta oss i förväg. Vi debitera då bara emballage- och hanteringskostnader.
Vi tar inget ansvar för fraktbolagens hantering av våra produkter efter att vi skickat iväg dem.

Leverans

Normal leveranstid är 5-7 arbetsdagar. Men under den rådande corona-krisen så kan vi inte garantera detta. Vi gör alltid vårt bästa för att leverera till alla våra kunder så snabbt som möjligt och när vi får er order så kommer vi sätta ett ungefärligt leveransdatum som ni kommer se på er orderbekräftelse innan ni godkänner ordern. Vid fördröjning från skickad orderbekräftelse till godkänd orderbekräftelse så framflyttas leveransdatumet med motsvarande tid som fördröjningen. Den eventuella frakttiden beräknas inte in under leveranstiden. Vi kommer att informera er så snart som möjligt om leveranstiden beräknas bli längre än vad som sagts på orderbekräftelsen på grund av exempelvis svårigheter att få fram råvaror eller sjukdom i personalen.
Kunden är ansvarig för att ta emot leveransen när leveransen anländer. Om paketet returneras till oss är ni som kund skyldig att ersätta de extra kostnader detta innebär för oss, inklusive kostnaderna för returen.

Betalning

I nuvarande rådande situation i hela landet så förbehåller vi oss rätten att göra kreditupplysningar på både nya kunder och de som redan är kunder åt DekorReklam i Linköping AB. Vid minsta tveksamhet så kommer vi kräva förskottsbetalning för att genomföra affären. För privatpersoner gäller alltid förskottsbetalning eller betalning vid uthämtning av produkt eller utförande av tjänst.
Kortbetalning
Kan endast ske vid köp i våra lokaler på Ottargatan 8 i Linköping.
Swish
Swishnummer: 123 511 6561
Mottagare: DekorReklam AB
Märk betalningen med ordernummer eller fakturanummer. Står det ett annat namn som avsändare än det namnet som är angivet på ordern så måste detta meddelas oss innan så vi kan matcha betalningen med rätt order/faktura.
Faktura
Gäller endast av oss godkända företagskunder.
Betalningsvillkor 30 dagar, om inte annat avtalats.
För faktura skickad med vanlig post tillkommer faktureringskostnad på 85 kronor.
Vi föredrar att skicka fakturor som pdfer via email.
Räntefakturering och påminnelseavgifter tillämpas vid utebliven betalning.

Leveranserna utanför Sverige

Under rådande omständigheter med stängda gränser så levererar vi endast inom Sverige.
Om en kund från annat land vill köpa får de stå för frakten samt ombesörja bokning av frakt. Vi tar inget ansvar för dessa frakter.

Avbokningar och returer

Om du vill avbeställa din order innan produktion, kontakta oss omedelbart.
Produkter som redan tillverkats och är anpassade efter kundens önskemål och därmed inte går att sälja till någon annan går ej att avbeställas.
Om du vill returnera en produkt, måste du alltid informera oss innan du skickar den.
Du får inte börja använda en produkt du tänkt returnera. Alla produkter måste vara i samma skick som den var vid leveransen. Alla returnerade produkter måste förpackas i emballaget den/dem skickades i eller likvärdigt. Du som kund står för frakten vid retur och produkten/produkterna är ditt ansvar fram till dess att de levererats till oss.
Företag inte har rätt att avboka eller returnera ordnar.
Defekta eller felaktiga produkter kommer bytas ut när vi har kontrollerat och godkänt returen. Kunden måste själv kontrollera produkten/produkterna inom 8 dagar från leverans och informera oss om eventuella fel/brister inom samma tidsram.
Skadad eller borttappad leverans
Om produkten blir skadad under transporten, ska kunden anmäla detta till fraktbolaget omedelbart.
Vi avsäger oss ansvar för skador på gods eller borttappade leveranser som sker under fraktbolagets hantering. Vi packar produkterna ordentligt för att minimera skador.